Pohyb je zpravidla příčinou bolesti a je také zpravidla způsob, jak bolest odstranit!

23.01.2017 16:29

Pohyb je zpravidla příčinou bolesti a je také zpravidla způsob, jak bolest odstranit! Slova jednoho z nejlepších světových odborníků na problémy bolesti zad profesora McGilla. Dvoudenní konference, kterou jsem měl s kolegou, fyzioterapeutem Pavlem Pruskem tu čest absolvovat nám opět potvrdila, že nedostatečná stabilizace a nesprávný pohyb je časovanou bombou pro výskyt zranění či bolesti.

Čas hraje svojí roli. Můžete věřit, že vás žádná bolest nepostihne, a že cvičení, které absolvujete jsou bezpečná pro váš pohybový aparát. Můžete to nechat plynout a možná se setkáme až vás ta bolest překvapí. Může to být jen drobná bolest ramene či zad, ale také bolestivý výhřez ploténky. Nenechte to dojít tak daleko.

Zamyslete se nad tím, jak se hýbete, co provádíte za pohyb, jakou intenzitou a jaký vliv to má na vaše tělo. Přemýšlejte nad tím, zda je to pravé, jít například jednou týdně na kruhový trénink, kde zažíváte skvělou makačku. Zda v rámci vaší tělesné konstituce je vhodná jóga nebo například crossfit. Nebo jste možná podlehly silové gymnastice, běhání, cyklistice a trénujete (cvičíte) 5x týdně. To už je pěkná dávka pohybu. O to více bychom pak měli znát své tělo, kvalitu pohybu, metody a postupy rozvoje pohybových dovedností a schopností, tak aby nedošlo k přetížení vedoucí ke zranění. Postavte si své zdraví na žebříček priorit a položte si otázky proč to děláte a jaký je váš cíl.

Dennodenní práce s klienty v osobní tréninku, se sportovci, s dětmi, spolupráce s fyzioterapeuty, semináře s odborníky mě utvrzují, že pokud mám fungovat dále ve své profesi, tak nemohu ignorovat rizika výskytu zranění a bolesti. Mým cílem je pohyb, co má smysl!

Chci vás posunout, a přitom respektovat principy zdravého a funkčního pohybu. Omlouvám se těm, které jsem zklamal tímto mým seberozvojem, který mi brání z každé lekce, kterou odvedu z ní udělat hardcore trénink, ze kterého odejdete splaveni a zdrceni. Věřím, že k progresivitě a náročnosti můžeme společně dojít i jinou cestou. Cestou respektování, že pohyb a jeho rozvoj ve všech oblastech (síla, rychlost, vytrvalost, koordinace) má své principy a k dosahování nejvyšších met je třeba určité metodiky a postupů. Jedna s forem vedle osobního přístupu, který je nejefektivnější je právě zavedení programů, ve kterých máme možnost lépe a systematicky zařazovat nejvhodnější cvičení, klást důraz na jejich techniku a progresi. Druhá možnost jsou semináře, technické tréninky a přednášky, které pořádáme (Dýchání a pohyb, Pohyb-Mobilita-Stabilita) a chceme rozvíjet. Třetí možnost je možnost využití naší služby ,,Komplexní diagnostika pohybového aparátu“, která vám ukáže v jakém stavu jste a zda je váš pohyb v mezích pro bezpečné cvičení (http://www.fit-trenink.cz/sluzby/diagnostika/)

  

Vím, že 90% z vás to zatím vidí jinak a že má cesta je pro vás vzdálená, jelikož vás například nic zatím nebolí nebo jen prostě není čas se nad tím zamyslet. Byl bych rád, kdybyste si našli čas a přišli na mou přednášku o pohybu, kde můžeme společně rozebrat, jak pohyb vnímáme a co od něj očekáváme.

O Pohybu : https://www.facebook.com/events/1200086076707304/

  

Dejte tělu pohyb, co má smysl!

Marek Vinárek